Bliv set på nettet – SEO
Søgemaskineoptimering sikrer, at dine kunder kan finde dig på nettet.
Sund fornuft
I min optik, er der alt for meget hokus pokus omkring søgemaskineoptimering (SEO). Hvis din hjemmesides indhold er interessant og brugbart for din målgruppe, og din hjemmeside rent teknisk er skruet korrekt sammen, så er du godt på vej.
Det sagt, så er der et hav af regler og anbefalinger, der er værd at overveje, når du arbejder med at optimere din hjemmeside. Og det spiller selvfølgelig også en rolle, hvor meget konkurrence der er indenfor dit område, og hvor mange penge der kan tjenes på de sidste marginaler.
Hårdt arbejde
SEO afhænger også af teknik, algoritmer og af de regler, firmaer som Google sætter. Det gør, at SEO er en dynamisk størrelse. Hvis dine konkurrenter hele tiden orienterer sig i retning af det nyeste nye, så lægger det et pres på dig, hvis du ønsker at blive vist i toppen af søgemaskinerne.
Bliv set af søgemaskinerne
Er din hjemmeside korrekt opbygget?
Er din hjemmesides indhold opdateret og relevant?
Overvejer du Google annoncering?
Vil du have hjælp til at vedligeholde og opdatere din hjemmeside?
Jeg hjælper dig med at blive set på nettet
Jeg laver søgemaskineoptimering for mindre firmaer og foreninger, der ønsker en god og stabil placering i søgemaskinerne.
Samarbejde
Jeg hjælper med at optimere dine tekster og hjemmesides struktur, så det hele fungerer optimalt i forhold til din målgruppe er. Men hvis jeg skal kunne hjælpe dig, så skal jeg klædes på. Jeg skal vide, hvad dine kerneydelser er, hvem din målgruppe, hvad der er dine bedste salgsargumenter, og hvordan og hvornår du foretrækker at blive kontaktet. Kun ved at samarbejde kan vi nå i mål.
Hvis konkurrencen er hård indenfor din branche, og du ønsker at ligge i toppen, så kan det tage lang tid og mange arbejdstimer at nå derop.
SEO, der er koblet til virkeligheden
Uanset hvor meget der arbejdes med indholdet på din hjemmeside og uanset, hvor fint siden ligger i statistikkerne, så er det vigtigt, at siden hele tiden kobles med virkeligheden. Kan du mærke, at du får flere kunder? Får du flere henvendelser fra siden? Ringer kunderne mere? Øges din omsætning reelt?
Spild af penge og tid
Jeg har oplevet firmaer, der har brugt mange penge på søgemaskineoptimering og annoncering, som har opnået fine teoretiske resultater. Men når vi kiggede på omsætningen, så blev succesen ikke afspejlet der. Måske havnede telefonopkaldene fra siden i en kø, måske havde kunderne forkerte forventninger, eller måske var siden mere interessant end brugbar.
Derfor er det vigtigt, at arbejdet med hjemmesiden holdes op mod virkeligheden. Effektiv søgemaskineoptimering afhænger af et samarbejde, der sikrer, at hjemmesidens indhold afspejler virkeligheden, og at hjemmesidens statistik holdes op mod samme.